Annonce
Debat

S: Det er en no-brainer, at farten skal ned i byen

Socialdemokratiet med Michael Vindfeldt og Gunvor Wibroe i spidsen stiller igen forslag om at få farten sat ned på Frederiksberg. Foto: Bo Børresen

Læserbrev: Bernhard Bangs Allé, Hollændervej, Platanvej, Dalgas Boulevard, Finsensvej, Thorvaldsensvej, Gammel Kongevej, Stockflethsvej, Peter Bangs Vej, Nyelandsvej, Madvigs Allé, Sdr. Fasanvej, Mariendalsvej, C.F. Richs Vej, Lærkeskellet, Pile Allé, Borups Allé, Dronning Olgas Vej, Aurikelvej, Sønderjyllands Allé, Kong Georgs Vej, Danasvej, Bülowsvej, Hostrupvej, Vagtelvej, Kronprinsensvej, Glahns Allé, Femte Juni Plads, Vodroffslund og C.N. Petersens Vej.

Det er blot nogle af de steder, hvor borgere fortæller, at der køres for stærkt, og hvor de ønsker vejbump eller andre fartdæmpende tiltag.

Socialdemokratiet stillede sidste år forslag om, at der blev etableret vejbump, heller, bedre skiltning eller lyskreds på veje med mange børn og ældre samt dårlige oversigtsforhold for bilister og bløde trafikanter.

Annonce


Men nu er der nyt håb! Den socialdemokratiske regering fremlægger nemlig forslag om, at byer selv kan lave lavhastighedszoner. Socialdemokratiet stiller derfor forslaget igen.


For at få farten på vejene ned! Vores borgerne skal nemlig føle sig trygge og sikre, når de færdes på vej til arbejde, skole og fritidsaktivitet eller måske når man skal besøge ens gamle mor på plejehjemmet.

Derfor opfordrede vi borgerne til at skrive til os om de steder, hvor de oplever, der køres for stærkt og måske endda hensynsløst. Det har resulteret i henvendelser fra hele Frederiksberg. Socialdemokratiet er taknemmelige for de mange indspark, og vi er helt enige med borgerne i, at det er en 'no-brainer', at farten skal ned i byen.

Desværre stemte et flertal bestående af Konservative, Venstre og Alternativet imod Socialdemokratiets forslag om flere fartdæmpende tiltag. Det er møghamrende ærgerligt, for trafiksikkerhed er en hjørnesten i det gode storbyliv. Men nu er der nyt håb! Den socialdemokratiske regering fremlægger nemlig forslag om, at byer selv kan lave lavhastighedszoner.

Socialdemokratiet stiller derfor forslaget igen, og vi håber, at de konservative denne gang vil være enige med os og ikke mindst borgerne i, at det er tid til lavere hastighed og større tryghed på Frederiksberg.

Annonce
Debat

Skolestart: 37 familieformer er andet end bare ’mor og far’

Frederiksberg

Onsdagens coronatal: 1284 nye smittede - flest siden slutningen af maj

Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Byliv

Ny langøret beboer: Hare har slået sig ned i Lindevangsparken

Byliv

Haps haps: Rullende pizzeria er rykket ind på fornem adresse

Debat

Det er ikke kun bilister, der kører vanvittigt

Byens Bedste Liv

Det bugner med bagere i hovedstadens gader

Byliv

Isnende lækkerier: Fem issteder på Frederiksberg, som du bør lægge vejen forbi

Byliv

Sådan bruger vi Frederiksberg om sommeren

Byliv

Ny fisk i farvandet: Nu kan du få lækker seafood på Smallegade

Klumme

Fra postnummer til identitet

Kultur

Charlottes drøm om udeservering på Bartof Station er knust: - Det betyder, at vi vil være nødt til at lukke

Klumme

I Frederik VIs kølvand – bådfarten i Frederiksberg Have

Byliv

Nu bliver det lynende hurtigt at lade bilen op på Frederiksberg

Annonce