Annoncørbetalt indhold

Hvad er premens og hvordan kommer man igennem det?

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Præmenstruelt syndrom (PMS) er en samling af symptomer, som nogle kvinder oplever i dagene op til deres menstruation. De mest almindelige symptomer omfatter humørsvingninger, irritabilitet, angst og deprimeret stemning. Nogle kvinder oplever også fysiske symptomer som oppustethed, kramper og hovedpine. Den nøjagtige årsag til premens er ukendt, men man mener, at det hænger sammen med ændringer i hormonniveauet. Selv om premens kan være irriterende og ubehageligt, er det generelt ikke skadeligt. Nogle kvinder oplever dog alvorlig premens, som forstyrrer deres dagligdag og i sjældne tilfælde, kan det endda føles invaliderende. I denne artikel giver vi dig derfor, nogle tips til hvordan du kommer igennem PMS-fasen.

Lær din krop at kende

Annonce

For de fleste kvinder er PMS en uundgåelig del af livet. Selv om der ikke findes nogen kur mod PMS, er der måder at håndtere symptomerne på og få mest muligt ud af den tid i måneden, du har PMS. En af de vigtigste ting, du kan gøre, er at lære din krop at kende. Vær opmærksom på dit humør, dit energiniveau og din trang i dagene op til din menstruation. Det vil hjælpe dig med at identificere mønstre og finde ud af, hvad der virker for dig.

Nogle kvinder finder ud af, at de skal justere deres kost eller motionsrutine for at føle sig bedst muligt i denne periode. Andre har måske brug for at holde en pause fra sociale aktiviteter eller bruge mere tid på at slappe af derhjemme. Ved at tage dig tid til at lære din krop at kende kan du lære at håndtere dine PMS-symptomer og dermed gøre den premens til en mindre ubehagelig fase, som går fra at være forfærdelig til at være noget der blot skal overståes.

Sådan afhjælper du dine symptomer

Der er en række ting, som man kvinde kan gøre for at lindre sine PMS-symptomer. For det første kan du forsøge at opretholde en sund kost og undgå fødevarer, der udløser symptomer. For det andet kan du motionere regelmæssigt, da det kan hjælpe med at reducere stress og regulere hormonerne. For det tredje kan du tage kosttilskud som f.eks. calcium eller B6-vitamin, som har vist sig at være effektive til at reducere PMS-symptomer. Endelig kan du tale med din læge om mulighederne for medicinering, da der findes en række forskellige lægemidler, der kan bruges til at behandle PMS. Ved at tage disse skridt kan en kvinde reducere sine PMS-symptomer betydeligt og nyde et mere behageligt liv.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.