Annoncørbetalt indhold

Frederiksbergs fysiske virksomheder er vilde med e-mailmarketing

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold


Dette indlæg er sponsoreret

Annonce


Virksomheder skal både finde nye kunder og sørge for løbende at pleje de relationer, de har til eksisterende kunder. Dét kan være svært, hvis man ikke er online. Det skyldes, at man selvfølgelig ikke kan nå ud til mange kunder, når man kommunikerer med dem ansigt til ansigt i en fysisk butik.


Flere fysiske butikker på Frederiksberg er derfor flittigt begyndt at bruge onlinemarketing. Især e-mailmarketing. De tilbyder nemlig deres kunder at skrive sig op til nyhedsbrev nede i den fysiske butik. Gennem nyhedsbreve kan virksomhederne bl.a. fortælle kunderne om relevante tilbud og produkter.


Og der er store chancer for, at disse nyhedsbreve fører til salg, fordi virksomhederne sender brevene til personer, der i forvejen er interesseret i deres produkter og har sagt ja til at modtage mails fra virksomhederne.

Har du en fysisk butik, er der altså ingen grund til at vente med at bruge onlinemarketing, især ikke e-mailmarketing.


E-mailmarketing er personlig og sikrer kundeloyalitet


Med e-mailmarketing får kunder direkte beskeder fra en butik, de synes om. Det adskiller sig meget fra fx de sociale medier, hvor kunder bliver bombarderet af forskellige nyheder, tilbud og budskaber fra en masse forskellige virksomheder. På de sociale medier kæmper virksomheder derfor om kunders opmærksomhed. Når en virksomhed får kunder til at skrive sig op til dens nyhedsbrev, får virksomheden kundernes fulde opmærksomhed. E-mailmarketing er derfor ret personlig. Derudover kan den skabe kundeloyalitet.


E-mailmarketing giver virksomhederne mulighed for at pleje deres relation til kunderne og opbygge kundeloyalitet, fordi gode nyhedsbreve bl.a. får kunderne til at føle, at virksomheden kan give dem, hvad de har brug for, så de bliver hos virksomheden.


Virksomheder med gode nyhedsbreve er mest succesfulde


Det er vigtigt at have en god emnelinje, når man som virksomhed udsender nyhedsbreve. Og at mailen ikke bliver opfattet som spam. Emnelinjen er nemlig det første, som modtageren ser, når denne kigger sin indbakke igennem. Og målet er selvfølgelig, at modtageren åbner mailen, for ellers får man ikke succes med fx sin vidensdeling eller salg.


Succesfulde virksomheder spiller typisk på forskellige følelser, når de skriver emnelinjer. Følelser som nysgerrighed, fear of missing out, glæde og akut behov. Virksomhederne giver altså modtagerne følelsen af, at de skal åbne mailen hurtigt, for ellers går de glip af noget. Og de sørger eksempelvis for at skrive, hvad de har af tilbud i butikken lige nu, og hvor mange penge modtageren kan spare.


Udover at vække følelser sørger virksomhederne for, at emnelinjen er personlig og har en passende længde. Står modtagerens navn i emnelinjen, og er den kort og præcis, er der større chancer for, at modtageren åbner mailen.

Når det kommer til selve indholdet i mailen, sørger virksomhederne for at skrive i et sprog, modtageren kan forstå. De sørger for, at indholdet er relevant og værdiskabende. Hvad der er relevant og værdiskabende afhænger af den enkelte kundegruppe og modtager. Derfor er det vigtigt løbende at lave analyser, så man som virksomhed kan holde sig opdateret omkring sine kunder og deres behov og præferencer.


Alle budskaberne i mailen præsenterer virksomhederne i form af korte og præcise sætninger samt korte afsnit. Dermed kan modtageren hurtigt læse nyhedsbrevet og få en klar fornemmelse af, hvad butikken fx har af tilbud, og hvordan butikken kan dække modtagerens behov.



Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.