Denne artikel indeholder sponsoreret indhold
En af de sektorer, som er vokset mest i løbet af de seneste år, er iGaming-sektoren. Det gælder ikke alene i Danmark, men også i andre lande over hele verden. Der er tale om en imponerende sektor, som er fantastiske til at markedsføre deres produkter. De tilpasser produkterne til den ideelle kunde og formår at skabe en loyal kundebase. Alt dette kan du læse om nedenfor.
Den sunde konkurrence
Der findes hundredvis af online casinoer. Det betyder dog ikke, at der ikke kommer nye. I nogle sektorer kan vi hurtigt føle os truede, hvis der kommer nye konkurrenter på banen. Kigger vi på iGaming-sektoren, har det blot ført til et øget niveau af kvalitet på sider som Comeon Danmark og andre online casinoer.
En mobilvenlig tilgang
I Danmark har mobil online casino overtaget førstepladsen fra computeren. Det kommer til dels af, at spillere foretrækker at spille på mobilen. Desuden er det også frugt af at de online casinoer har været hurtige til at tilpasse oplevelsen til at spille på smartphones og tablets. Mange virksomheder glemmer at opdatere deres hjemmesider til at blive besøgt på mobilen. Det er en klar fejl. Mobilen er fremtiden og virksomheder kan lære at iGaming-sektoren på denne front.
Gør noget før det er for sent
iGaming-sektoren var traditionelt set kun landbaseret. Da det begyndte at blive mindre populært, og online casino steg i popularitet, var iGaming-sektoren hurtig til at følge trop. De fleste, som tror, at deres sektor ikke vil blive digitaliseret, slår ikke deres øjne op for virkeligheden. Langt de fleste sektorer vil i større eller mindre grad blive erstattet med en digital version.
Hvis du ikke følger med i overgangen eller opgraderingen af din sektor, kan du meget vel risikere, at du må lukke din forretning om nogle år. Derfor er det allerede nu vigtigt at dykke ned i tendenser med SEO på Google, ChatGPT og andre tendenser, som flere af dine konkurrenter sikkert bruger tid på at implementere.
Nærstudering af kunderne
I iGaming-sektoren er det normalt at nærstudere, hvad kunderne kan lide og skræddersy oplevelsen til dem. Der er endda førende iGaming-virksomheder, som benytter kunstig intelligens til at lære deres kunder bedre at kende og at tilpasse produktet i overensstemmelse dermed. Lidt ligesom det, de gør hos Spotify og Netflix.
Mange virksomheder, forretningsmænd og forretningskvinder begår en stor fejl med at tilbyde det produkt, som de kan lide. Altså ikke det produkt, som deres kunder foretrækker. Det siger nærmest sig selv at sidstnævnte bidrager i en større grad til at vokse forretning. Altså er det også noget som virksomheder kan lære af iGaming-sektoren.
Den moderne markedsføring
Langt de fleste iGaming-virksomheder er dygtige til at markedsføre deres kampagner og produkter. Ofte bruger de iøjnefaldende titler og flotte farver. Der er endda spillesider, som vælger at slå pjalterne sammen med kendte ansigter.
iGaming-virksomheder er vovede med deres markedsføring2, og det kan gøre en enorm forskel. Især når det kommer til at anvende humor til at tiltrække flere kunder til forretningen. Det samme gælder i forhold til at bruge energi på branding af deres iGaming-virksomhed.
Alt dette er noget, som mange virksomheder glemmer at fokusere på. Det koster penge at investere i branding og markedsføring, men hvis du gør det rigtigt, vil det føre til en større markedsandel og omsætning. Altså kan det være pengene værd. Det har vi set med online casino.
Business på de sociale medier
Flere virksomheder i iGaming-sektoren er også fremme i skoene, når det kommer til at bruge de sociale medier. Mange af dem har TikTok, Instagram, Facebook, Twitter og YouTube. De sociale medier hjælper virksomheder i Gaming-sektoren med at nå ud til en bredere befolkning. Desuden er der tale om billigere markedsføring en TV-reklamer og annoncer på busser. Derfor kan mange virksomheder også følge trop med at dele indhold på de sociale medier.
Belønningsprogrammer til kunderne
Flere og flere virksomheder er begyndt at benytte belønningsprogrammer og abonnementer til at skabe en mere loyal kundeservice. Dette har været en afgørende del af iGaming-sektoren i flere år.
Mange online casinoer har haft loyalitetsprogrammer, også kendt som bonusprogrammer eller VIP-programmer, hvor de aktive kunder belønnes. Det samme er vi begyndt at se hos virksomheder med alt fra Adidas til Fenty Beauty af Rihanna.
At have loyale kunder fremmer ikke kun forretningen med de kunder, som allerede er på siden. De loyale kunder, som elsker dit brand, vil også have en større tilbøjelighed til at anbefale dit produkt til venner og familie. Derfor kan andre virksomheder i høj grad lære af loyalitetsprogrammerne i iGaming-sektoren.
Denne artikel indeholder sponsoreret indhold
Om Annoncørbetalt indhold
Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.
Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.
Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.
Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.
Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.